سایه بان برقی


سایبان برقی به نوعی از یک سقف سازه ای گفته می شود که از جنس پارچه یا پوششی فلزی بوده و به عنوان سایه یا پناهگاه جهت محافظت از شرایط آب و هوایی مانند آفتاب، تگرگ، برف و باران استفاده می شود.

به طور کلی از سایبان ها جهت محافظت از آب و هوا و یا تزئینات و تبلیغات استفاده می شود.

برخی از سایبان ها دارای حداقل دو پایه یا پایه های نگهدارنده قائم می باشند. همچنین می توانند به صورت یک آلاچیق پارچه باشند که از پارچه پوشانده شده اند. سایبان های پارچه ای دارای طرح های مختلفی بوده و برای رفع نیاز های گوناگونی از آن ها استفاده می شود. پارچه های استفاده شده در سایبان ها از پارچه هایی با ماندگاری بالا، محکم و ضد شعله تشکیل شده اند و در برابر خوردگی، وزن و مقاومت بالایی از خود نشان می دهند. سایبان ها به طور کلی در دو نوع ثابت یا جمع شونده می باشند که باز و بسته کردن آن ها هم از طریق دستی و هم از طریق برقی و با استفاده از کنترل برقی صورت می گیرد.

از سایبان ها در استخرها، پارکینگ ها، رستوران ها، هتل ها، بالکن ها، فروشگاه ها، مغازه ها و … استفاده می شود.

اجزای تشکیل دهنده سایبان برقی چیست ؟

همانطور که قبلا به صورت مختصر اشاره کردیم، سایبان متشکل از سازه و پارچه می باشد که اگر بخواهیم دقیق تر توضیح دهیم یک سایبان برقی متشکل از قطعات و اتصالات است که به کمک لولا ها و جک ها به هم متصل می شوند. این سایبان می تواند به صورت ثابت یا متحرک باشد که موتور برقی و ریموت کنترل اجزای تکمیل کننده سایبان برقی هستند.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *